۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

آقای افتخاری! همه صدایت را پاک کردم از حوالی خودم

علیرضا افتخاری در حین برگزاری مراسمی در حضور احمدی نژاد گفته که "آقای رییس‌جمهور دوستت دارم ... این حرف را ازروی خودستایی و تکلف نمی گویم بلکه ازدلم برخاسته و حرف دل من است". افتخاری نقش آقای احمدی ن‍‍زاد در ارتقا سطح نفوذ ایران درتحولات بین المللی و نیز رشد و بالندگی فرهنگ ایران اسلامی در جهان را ستوده و گفته: شما رییس جمهور شجاعی هستید. بدانید امروز چشم شش میلیارد انسان به شما است ...".
*
افتخاری هم مثل همه حق دارد کسی را دوست داشته باشد یا دوست نداشته باشد و یا حتی متنفر باشد. او مختار است که دلیل مهر و محبتش را اعلام بکند یا نکند ولی وقتی این دلایل را اعلام کرد خودش هم به راحتی می تواند موضوع "دوست داشته شدن" باشد، یا برعکس: "منفور شدن"؛ همه چیز بر می گردد به میزان راستی و صداقت در اقامه آن دلایل و براهین ... این که چطور می شود گفتن "دوستت دارم" به زعم وی حمل بر "خودستایی" شود، یا این که آیا عالم "هپروت"، با همه توانایی هایش، این معجزه را هم دارد که مسافرانش را به "چشمان شش میلیارد انسان" گواهی دهد به خود افتخاری ربط دارد ولی وقتی دلیل دوست داشتن "ارتقا سطح نفوذ ایران درتحولات بین المللی و نیز رشد و بالندگی فرهنگ ایران اسلامی در جهان" اعلام می شود، باید اعتراف کرد که افتخاری صادق نیست، افتخاری به خطا رفت و افتخاری کار منفور کردن خود را آسان کرد.
آن چه ارتقا سطح نفوذ ایران در تحولات بین المللی خوانده شده، با خالی ماندن صندلی ها در آخرین مجمع عمومی سازمان ملل به هنگام سخنرانی احمدی نژاد، با صدور چهار قطعنامه ضدایرانی در کمتر از پنج سال در شورای امنیت، با اجماع کم سابقه در اعمال تحریم های یک سویه علیه شریان های اقتصادی کشور، با بی اعتباری گذرنامه ایرانی، با مهاجرت رو به تزاید مغزها از کشور و با از کف دادن رفیقی مثل "روسیه" هم حتی جمع کردنی نیست. در باب "رشد و بالندگی فرهنگ ایران اسلامی در جهان" هم گوش سپردن به "ضجه" های روزانه درباره "اثرات ویرانگر" یک شبکه یک ساله تلویزیونی به نام "فارسی وان"، بی پایگی این خالی بندی را ثابت می کند. این همه ضجه از آن روست که آن چه رشد و بالنده شده حتی درون مرزها، هر چه بوده از جنس "فرهنگ" نبوده، اگر از جنس پول "نفت" باشد اما حکایت دیگری است!
آقای افتخاری! کاش دلایل دوست داشتن تان را نمی گفتید، یا بهانه های درست می آوردید ... آقای افتخاری! از این پس دوستتان ندارم. همه صدایت را پاک کردم از حوالی خودم ... این حرف را بی تعارف می گویم؛ حتی متنفرم ازتان

۲۹ نظر:

  1. نمی توان از این فرد بیش از این انتظار داشت. علیرضا افتخاری خواننده ایست که تعداد قابل توجهی از تصنیفهای موفقش حاصل کپی برداری از آثار خوانندگانی مانند دلکش و ... می باشد.

    پاسخحذف
  2. مدت مدیدیست کار هنر میکنم و ارادت زیادی به اساتید دارم
    اسم استاد جدای از کسی که الگو برداری هنری میتوان ازش کرد باید به کسی اطلاق شود که الگوی اخلاقی یک هنر جو را یسازد

    من باور نمیکنم که اینهمه واقعیات را ایشان ندیده باشد
    من هم ازین س اسشان را خارج از دایره اساتید میدانم .. ایشان ملت فروشند

    پاسخحذف
  3. واقعا برای افتخاری متاسفم
    و با نوشتتون موفقم
    دیگه صدای چنین آدمی را گوش نمی دم

    پاسخحذف
  4. ناراحت نشید
    اینا رو بزارید به حساب جوگیر شدن آقای
    افتخاری در یک مراسم پر زرق و برق

    پاسخحذف
  5. البته كه((غم نان)) چيز مهمي است، اما براي بعضي‌ها((مهم‌ترين)) ((چيزاست)).

    پاسخحذف
  6. من متنفر بودم از اولش.. آدم خالی بند از وجناتش پیداست.. مردک اگه شاده بود هم قطعا یکی از خواننده ها یدرباری می شد.. باورت میشه تا حالا یک بار هم موسیقی اش گوش ندادم.. ارش بس بدم میاد ازش

    پاسخحذف
  7. بیشتر متعجب از اینم که چه انگیزه ای باعث می شود که یک فرد به ملتی پشت کند و پشت یک نفر را بگیرد.

    پاسخحذف
  8. آقای افتخاری شاید در دنیای خود زندگی می کند و از جهان خارج بی اطلاع است و گرنه کدام انسان آگاهی است که دلیل دوست داشتن خود را اینگونه بیان کند.
    راستی کسی میداند امید این میلیون ها آدم چرا به احمدی نژاد است؟

    پاسخحذف
  9. ظاهرا بعد از انتخاب هیئت امنا برای دانشگاه هنر ، قرار شده رئیس برای دانشکده موسیقی انتخاب کنند . آقای افتخاری هم که دیده چیزی کمتر از ده نمکی ندارد، تازه فامیلی اش هم افتخاری است ، خواسته افتخار ریاست را بر دوش کشد. بخیل که نیستیم . این سر ، این کلاه را هم می خواهد.

    پاسخحذف
  10. به قول ماندگار مرحوم "قیصر امین‌پور":

    نان را از هرطرف که بخوانی
    نان است!

    پاسخحذف
  11. پاچه خواری ا-ن؟!قحطی بود!؟

    پاسخحذف
  12. خب منم همه صدای شجریان را پاک کردم از حوالی خودم! ما با هم بی حسابیم

    پاسخحذف
  13. درود
    افتخاري از چندين سال پيش وجه اش را با نقض حقوق ديگر هنرمندان از دست داد.هرچند من به جز يكي دو آهنگ قديمي اش چيز ديگري از او گوش نكرده و نمي كنم.اصلا نه از شخصيتش خوشم مي آيد و نه از صدايش

    پاسخحذف
  14. یکی هست که احمدی نژاد رو دوست داشته باشه؟
    افتخاری؟
    خدایا بزن تو گوشم بیدارم کن

    پاسخحذف
  15. ...تا بیشتر به استاد شجریان افتخار کنیم و بدانیم اشکهایمان پای مصاحبه اش بی دلیل نبوده است.
    در جهان نسبی یگانه بودن شجریان اینگونه خود را به رخ می کشد.

    پاسخحذف
  16. منم همين حالتو پيدا كردم وقتي شجريان اون مزخرفاتو تو بي بي سي گفت

    پاسخحذف
  17. واقعا افتخاری شجاع تر از شجریانه! از کسی تمجید کرده که هم کلید زندان دستشه هم کلید انبار نفت

    پاسخحذف
  18. شما و همفکرانتان خیال می کنید که اکثریت هستید به همین خاطر به خود اجازه می دهید هر کسی را که مثل شما فکر و رفتار نمی کند مورد عتاب قرار دهید .

    پاسخحذف
  19. وای آرمان بی بی سی نیگا کردی؟ نری یهویی جهنم؟ ... اوخ اوخ

    پاسخحذف
  20. مگه شما نبودید که شعار زنده باد مخالف من سر می دادید....

    حالا چی شد؟!!!
    خداوكيلي شانس آورديم مملكت دست شماها نيفتاد. ديگه هيچكي حق نداشت برخلاف میل شما حرفی بزنه

    پاسخحذف
  21. دوست نه چندان محترم
    الان که این نوشته سراسر هذیان گونه شما رو خوندم تو دلم خدا رو شکر کردم که مملکت دست آدمهایی مثل شما نیافتاد
    چه اگر افتاده بود کمترین مخالفتی رو طاقت نمیآوردید
    با خوندن این مطلبت واقعا یاد شعار زنده باد مخالف من افتادم که اصلا برای شما محلی از اعراب نداره
    راستی شما میتونی صدای افتخاری رو گوش ندی
    شما میتونی قرآن رو باصدای محسن نامجو گوش کنی که خود صانعی هم حرام اعلامش کرده بس که توهین گونه خوانده قرآن رو(با صدای سگ و گربه)
    امیدوارم مردمایران با خوندن نوشته های شما درس گرفته باشن و هر گز حتی همون 13 میلیون رای اضافه رو به سردمداران شما فتنه گران ندهند
    برای نابودی شما و ریشه کن شدن افکار نفاق گونه اتون دعا میکنم

    پاسخحذف
  22. خلایق هر چه لایق آقای معینی
    شما لیاقتتون شجریان وطن فروش آمریکایی هستش نه افتخاری وطن پرست

    پاسخحذف
  23. چرا هیچی نمی گید؟این جا بحث بر سر اینه که این سیستم داره پاچه خواری(الان چیزی به ذهنم نمی رسه)رو ترویج می ده.
    همین شهری که من هستم دو تا مدیر میشناسم که به همین دلیل مدیر شدن.همه ام می دونن.یکیشون همکار خودم بود یه مدتی.سر تا پاشم عوض شد.یه چادری سرش کرده بود و اشک و آهی راه انداخته بود و جانم فدای ...ی می کرد که...از وقتیم که مدیر شده همراه بالا دستیاش نابود کرده مجموعهءتحت مدیریتشو.در مقابل یک عالمه آدمو بالیاقتو می شناسم که برکنار شده ان چون راضی نشدن به همین خود شیرینی...

    پاسخحذف
  24. برای ناشناسی که نوشته " همه صدای شجریان را پاک کردم از حوالی خودم! ما با هم بی حسابیم"؛ مشکل شما این جاست که طرف حساب شما من نیستم. بفرمایید پاک کنید؛ البته طرف حسابتان را اشتباه نگیرید. در ضمن اعتبار هنری شجریان کجا و افتخاری کجا؟
    ****
    برای آرمان! شما صاحب اختیار خودتان هستید ولی حالا نمی گویید کجای حرف های شجریان دروغ بود؟ من دروغ های افتخاری را نشان تان داده ام
    ****
    برای ناشناسی که نوشته " شما و همفکرانتان خیال می کنید که اکثریت هستید ..."؛ ما "خیال" نمی کنیم ما "ایمان" داریم. در ضمن آقای افتخاری مختارند کسی را دوست داشته باشند یا نه ولی اگر دستتان بهش می رسد بگویید یا دلیل دوست داشتن اش را نگوید یا راستش را بگوید. متن را با دقت بخوانید
    ****
    برای "ناراضی" ؛ هنوز هم می گوییم. لطفا مطلب را با دقت بخوانید. انتظار بیشتری از یک هنرمند وجود دارد. تکرار می کنم: "آقای افتخاری مختارند کسی را دوست داشته باشند یا نه ولی اگر دستتان بهش می رسد بگویید یا دلیل دوست داشتن اش را نگوید یا راستش را بگوید". ما هم خدا را شکر می کنیم که مملکت دست شماست، این طوری واضح ترید
    ****
    برای آرمین هنردوست! من خودم تشخیص می دم به صدای کی گوش بدم و به صدای کی گوش ندم؛ منتظر اجازه و توصیه افرادی چون شما نمی مانم. باز تکرار می کنم : "ما هم خدا را شکر می کنیم که مملکت دست شماست، این طوری واضح ترید" ... نمی دانم شما که حوصله با دقت خواندن چند خط را ندارید از کی فتنه شناس شده اید. جهل مرکب می دانید بدترین جهل است؟ می دانید حسین را هم به جرم "فتنه" علیه خلیفه مسلمین در کربلا ذبح کردند؟ فرق حجت خدا را هم به اسم خدا شکافتند. بروید "بصیرت" از خودتان در کنید
    ****
    برای ناشناس! خلایق هر چه لایق؛ موافقم کاملا!... راستی قرار است کدام وطن را بفروشیم با هم؟ بعد به کی؟ تا جایی که خبر دارم قبلا به خیالات برخی فروخته شده ... من وکیل شجریان نیستم ولی اگر او وطن فروش است؛ خود "عشق" است

    پاسخحذف
  25. محبوبیت راحت و در زمان اندک به دست نمی یاد! و چقدر متاسفم برای کسانی که محبوبیت را با سختی به دست می اورند و با یک حماقت از دست می دهند. رضازاده هم یکی دیگه از این ادمهاست،که در حال حاضر مشهور هست اما محبوب نیست.

    شهرزاد

    پاسخحذف
  26. سلام. چه راحت مدعیان اخلاق و ... که انهمه سرو صدا در مورد استاد شجریان کردند به همین راحتی یک هنرمند و خواننده دیگر را به چرم دوست داشتن و طرفداری از یک نفر که ما نمیپسندیم له میکنند و به ... میکشندف پرونده سازی میکنند و هر کثافت کاری که به رقیب نسبت میدهند و میدادند و نمیگویند که شاید جهان بینی ما با طرف متفاوت است و الا دیگران هم کور نیستند و نظرات پر از بغض شما را میدانند اما جور دیگر به ان نگاه میکنند.
    در هر حال اگر شما خودخواه نبودید که دیگر نوشته هاتون هم اینگونه نبود. از تویوتا و حرکت احمقانه اش خوب گقته اید اما باز هم آخرش جاده خاکی زده اید تا خود را اثبات کنیدو ذهن مشکل دارتان را. ایران را کره شمالی فرض میگیرید در حالیکه کره شمالی از درون و بعد بیرون کره شمالی شده نه ایران و مردم و دین آن. یعنی اینها را هم نمیفهمید؟؟
    خوش باشی

    پاسخحذف
  27. آقای یوسف عزیزی! حال نداری متن رو بخونی، نه؟ من همه حرفم این بوده که دلایل افتخاری برای دوست داشتن احمدی نژاد درست و راست نبوده. به صراحت نوشتم که او حق دارد کسی را دوست داشته باشد یا نه ... بعد، این توضیحات اخیر افتخاری رو خوندید خودتون یا حال خوندنشو ندارین؟

    پاسخحذف
  28. لااقل به شعارهای خودتان پای‏بند باشید. خودتان را یک کمی تحویل بگیرید. آن "زنده باد مخالف من" پس کجا رفت. آن همه ادعا پس کجا رفت. شما که ظرفیت یک مخالف خود، آن هم در حد یک خواننده را ندارید، همان به‏تر که رای نیاوردید تا بیایید سر کار. آن وقت دیگر کسی جرأت نمی‏کرد جیکش دربیاید. البته شاهد زنده‏اش هم همان هشت سال دوم خرداد است که کوچک‏ترین حرف مخالف، با بیش‏ترین هجمه‏ها روبرو می‏شد. دُم ِ خروس...

    پاسخحذف
  29. آقاي افتخاري که گوشي براي شنيدن صداي مردم کشورش ندارد ، نبايد انتظار داشته باشد که مردم به صداي او گوش دهند.

    پاسخحذف